Monday, May 11, 2009

Mesyuarat Lagi...

Assalamualaikum dan salam sejahtera..Moga antum semua dalam keadaan yang sihat. InsyaAllah. Moga dikurniakan kesihatan yang baik sepanjang menyiapkan diri anda untuk menghadapi peperiksaan. Jagalah kesihatan anda kerana masa-masa yang terluang ini amat berharga sebelum kita berada di dalam dewan peperiksaan.

MyEm0.Com

Mesyuarat bagi AJK di bahagian Kolej Kediaman telah diadakan pada malam ini bertempat di Bilik Persidangan. Masyuarat yang bermula pada pukul 9.30 ini telah mengumpulkan ajk-ajk kolej kediaman dan ketua blok muslimin dan muslimat. Alhamdulillah,mesyuarat yang dipengerusikan oleh saudara Kamil Ujang berjalan dengan lancar bersama agenda-agenda yang dibawa berjaya disampaikan dengan baik. Syukur, Alhamdulillah..
MyEm0.Com
Dalam kesibukan kita sebagai bakal-bakal guru, kita perlu tahu bahawa kita telah menerima tiga orang penyelia yang baru dan salah seorangnya akan menggantikan penyelia asrama kita yang berpindah iaitu Puan Anisah seperti yang saya ceritakan sebelum ini..Oh ya!cerita mengenai penyelia baru ini akan diceritakan kemudian..
MyEm0.Com
Sebelum terlupa, ketua-ketua blok asrama kolej kediaman dikehendaki membuat laporan bertulis kepada penyelia baru kita mengenai tahap kebersihan dan keadaan di asrama masing-masing. Sebarang aduan dan laporan boleh disertakan bersama. Mohon kerjasama daripada ketua blok bertindak dengan segera. Semoga kita dapat memperbaiki kekurangan yang timbul di asrama sekiranya ada. Bercakap mengenai blok,anda juga dikehendaki mengutip bayaran RM2 daripada setiap ahli blok anda termasuk KPLI bagi semester ini. Hanya Rm2 untuk 1 semester. Kutipan yang telah dibuat boleh diserahkan kepada Bendahari Kolej Kediaman. Terima kasih atas kerjasama anda.
Anda pasti tahu mengenai Bingkisan Salam Dedikasi Kesihatan yang ditawarkan oleh AJK Kolej Kediaman, bukan? Bagi yang belum tahu, AJK Kolej Kediaman ada menyediakan bingkisan yang istimewa buat pensyarah dan guru-guru pelatih. Murah! Hanya RM 1 bagi sebiji buah epal dan RM 1.50 bagi buah limau..Sedap dan berkhasiat..Apa tunggu lagi?Mulakan tempahan anda secepat mungkin..
MyEm0.Com
Sepanjang mesyuarat yang dipengerusikan Saudara Kamil tadi, banyak agenda yang dibincangkan. Dari agenda kebajikan pelajar di IPGM Kampus Pendidikan Islam ini seperti latihan kebakaran yang tertunda, aduan kerosakan hinggalah ke agenda Pena Astana.
MyEm0.Com
Oh ya!anda ada terbaca komen di chatbox??Saudara Kamil ada menyebut mengenai 1 perkara berkenaan blog Pena Astana ini. Sebenarnya, ada seseorang yang komen mengenai panggilan 'ana' kan??maafkan kami. 'Ana' itu mewakili barisan Pena Astana. Sememangnya barisan Pena terdiri daripada jemaah Kolej Kediama namun setakat ini dikelolakan oleh beberapa orang yang bebas menggunakan panggilan 'ana' ini mewakili kami di Pena Astana. Tetapi ada pihak yang tersalah anggap bahawa blog ini milik peribadi. MasyaAllah, kami tidak bermaksud begitu.Maafkanlah saya.. Betul!Sungguh! Ada kalangan kami masih baru bertatih untuk menjadi moderator yang baik dalam menyampaikan maklumat kepada anda. Tujuan menggunakan panggilan 'ana' sekadar ingin menjadikan blog ini tidak terlalu formal dan antum semua terasa rapat dan dekat dengan AJK di bahagian Kolej Kediaman. Maafkan barisan Pena jika tersilap hingga anda tersalah faham dan terima kasih atas respon anda.

Begitulah serba sedikit agenda kami pada perjumpaan kali ini..Sebarang cerita baru akan dimaklumkan kemudian. Sebelum berundur, ingin kami bertanya anda...
Apa mood anda??Adakah anda.....
1. MyEm0.Com Penatnya 'study'...Masih banyak yang belum diulangkaji...
2.MyEm0.Com Sudah mengantuk meskipun banyak belum dibaca...Sabar!teruskan usaha anda...
3. MyEm0.Com Anda 'study' tapi akhirnya...buku yang 'menstudy' anda..
4. MyEm0.ComAnda mahu mengulangkaji tapi anda tidak tahu mahu bermula dari mana dan apa yang perlu diutamakan..
Dan, sesungguhnya...sebaik-baiknya anda perlu seperti ini....
MyEm0.ComUlangkaji bersungguh-sungguh, gunakan masa yang singkat ini. InsyaAllah, dengan iringan doa dan restu ibu bapa, anda pasti BERJAYA!!Amin..
Ingat! Jaga kesihatan anda sepanjang minggu peperiksaan ini.. Jangan sampai anda 'jammed' di dalam dewan peperiksaan. Moga dielakkan dari segala bencana. InsyaAllah..Amin..
MyEm0.Com
Baikla sahabat-sahabat sekalian, jam telah berdetik 2 pagi,maka ingin rasanya melabuhkan layar ke alam mimpi. Pasti ada antara anda yang telah belayar ke alam mimpi terlebih dahulu..Izinkan menyusul..Wassalam..

No comments: