Thursday, October 23, 2008

Jamuan Akhir Tahun Kolej Kediaman IPIS 2008


Antara aktiviti yang dijalankan untuk jamuan pelajar lelaki

Perlawanan beberapa acara sukan; bola sepak, bola tampar dan sepak takraw menjelang jamuan



Pertandingan motosikal tercantik

13 comments:

MOHD AFIQ said...

saya kagum dengan kemantapan kepimpinan pihak JPP. Apa yang saya dengar, JPP IPIS adalah yang terbaik dikalangan yang terbaik kerana sering menjaga hal ehwal pelajar.

Teruskan wahai rakan-rakan. Saya sokong anda dari belakang, depan, kiri, kanan, atas dan bawah.


lawatilah www.mathkiller-08.blogspot.com

pena_astana said...

terima kasih,
teruskan menyokong 'suara anda!'..

pohonhijau said...
This comment has been removed by the author.
ain said...

assalamualaikum pohon hijau..
terima kasih di atas komen anda kepada kami..disini saya sebagai naib exco ada beberapa jawapan untuk anda..
Pertama: kami tidak pernah menjanjikan pengadil daripada luar semasa pertandingan. Apa yang nyata, kami tidak pernah keluarkan dalam buletin pena astana bahawa para pengadil di ambil daripada luar. Apakah kami perlu mengupah interior designer untk menilai kecantikan asrama kita?
Kedua : sebenarnya, selain hadiah piala dan hamper, terdapat hadiah wang tunai yang sepatutnya diberi pada malam tersebut tetapi AJK kami tertnggal wang tunai tersebut. Saya telah memberitahu kepada semua ketua blok mengenai wang tunai itu dan ia akan diberikan kepada mereka.
Terima kasih kepada yang memberi komen. Kami sedaya upaya memberikan yang terbaik kepada anda. Termasuk mengusahakan meminta IPIS sponsor makanan jamuan separuh daripada jumlah makanan yang sebenar. Sedangkan sebelum ini tidak pernah jamuan kolej kediaman mendapat sumbangan daripda ipis untuk makanan sahaja.
Sehinggakan kami dimarahi ayahanda tersayg kerana tetap mahukan pihak maktab membayar kesemua jumlah makanan yang kita makan.
Selain itu, kami beberapa kali mengulang dan berbincang dengan ayahanda tentang permohonan garaj yang sememangnya tidak termasuk dalam bajet IPIS. Akhirnya berjaya.Alhamdulillah.
Seterusnya, rak kasut..setelah bertahun2 diusahakan, tahun ini kami meminta2 rak kasut siap cari syarikat yang snggup usahakan rak kasut.pon berjaya..banyak lagi usul terutama untuk asrama perempuan..selain it,awal2 tahun 2008 kami bekerjasama dgn helwi utk minta juga dgn pentadbiran spy teksi bleh msk hostel(sbb HEP xbagi dulu).so, fikir2kan lah..
bukan nak mengungkit, tp harapan kami adalah mendapat kerjasama daripada para penghuni..Terima kasih sekali lagi pohonhijau..

ketua aras said...

pohonhijau..
sila tidur di parking motor sblh bilik rekreasi 2 dan hayatila pngorbanan dan jasa exco n naib exco kolej kediaman..jangan asek nk komen je..

faqhrule said...

blok kami cantik dan patut la menang.


bagus jugak jpp buat pertandingan macam ni.
baru nampak kerjasama semua penghuni asrama.
semua orang ada tanggungjawab nak cantik dan ceriakan bilik,aras,tandas sekaligus asrama masing-masing.
hadiah tu tak kesah la sangat yang penting semangat tu.
kemenangan tu yang buat kepuasan tu terasa.

garaj moto blok b tu semua turun gotong royong jadi buruh kasar bancuh simen panjat atap paku semua la..dului garaj moto gelap,keselamatan moto membimbangkan,skarang dah ada lampu. lega sikit bila jenguk kat bawah nampak plat moto wave 125 hijau tu ada bawah garaj..

semua ni atas jasa baik exco JPP yang perihatin,terima kasih semua.

dark_eky said...

menarik gk komen pohon hijau tue..denga cite blok A pn habis dkat sribu ringgit gk..blok B pn ade gk la sket2..hehehe..dpt plak hamper kecik ngan piale jer..pikir2 blk ade bebaloi ker sumer tue ekk??X patut2..cik adik..nk citer sket la hal dlm IPG nie..bkan nk kate ape yg diorg buat tue X btol atau X elok tp inilah dier keadaan dier dr mule aku msk dlue sampai la skang..join KAGUM, mnang itu mnang ini, wakil sane wakil sini..tp X pernah la pn nk dpt hadiah wang tunai..abis kuat pn medal ngan sijil..duit bli kasut, ubat, air 100Plus dll tue sumer duit poket peserta ngan sumbangan pensyarah jer la slaluenyer..kalo nsg bek ade sponsor rm10 smingu kire bertuah sgt2 dh..dh 4 taun stgh punye citer nie..bkan br smlm dua tau..rupe2nyer duit2 elaun kiter tue jer dh menelan beratus juta ringgit saban tahun..jd nk diringkaskn citer la kan..jgn mengharap tinggi pd hadiah ataupn ganjaran setiap aktvt atau pertandingan yg ade di IPG..yg msk pringkat kebangsaan pn dpt ape jer inikn pulak aktvt dlm sajer..bkan bermakne penganjur dalaman nie buat kerja cincai boncai atau ape lk..diorg tue berhempas pulas bagai nk giler nk anjurkn sesuatu aktvt dlm IPIS nie..kekangan masa, budget dan sebagainya X pernah lpas dr setiap yg terlibat menjadi organizer nie..hehehe..kalo X puas atie ngan komen nie..jgn la segan silu nk membalasnyer..aku tgh lapang gler psl Xde motivasi nk exam skang..aku pn X ckp la ko salah nk adiah yg setimpal ngan usaha ko tue kn..tp phk penganjur dh mampu nk bg tue jer taun nie..ok la tue dh ade pertambagan kategorinya dr taun lpas..byk peluang nk dpt hamper lbey dr 1..kalo ade rezki lebey dpt budget byk sket taun dpan diorg up lg la hamper tue kot..kalo rs hadiah tue X ckp best la jgak kn..try la pikir sume nie ntuk keseronokan ko sendiri ke ape ker..at least ko rs puas atie buat keje sbb ko mmg suke wt keje cmtue kn..aku pkai mentaliti cmnie jer la skang..bdw, X silap aku ade adiah wang tunai pttnyer..nnt diorg bg la walaupun X sebanyak mane..itu jer la terdaya dr diorg stakat ini..adios
hehehe
^_^

kpd yg msh terlena, bukalah mata..kita sudah terlalu asik dikipas ngan janji Melayu..snang susah kita X sama dgn generasi sblum ini..jgn biar diri trus di buai..ayuh bgn dan bebasknlah diri dr belengu yg mengunci deria, akal dan tubuhmu-eky 08

dark_eky said...
This comment has been removed by the author.
dark_eky said...

mak aih..pjgnyer karya aku mlm nie..idea tgh byk la tue..wakaka =P

dzulhakimbaharom said...
This comment has been removed by a blog administrator.
pohonhijau said...
This comment has been removed by the author.
JPP@IPIS said...

jgn risau la dik..segala pandangan tue akan kitorg ambil kira untuk kebaikan di ms akan datang..cume kadang2 pelajar yg senior tue biasalah dh lebih dlue mkn garam jd nk bkongsi la pengalaman diorg tue sumer ngan yang masih baru di IPIS nie..budaya salah menyalah nie Xkn bwk kite kemana-mana sebenarnya malahan lebih mundur dan terpisah di antara satu sama lain..dgn adenye cadangan dan sokongan dari setiap lapisan penduduk IPIS inilah kami di pihak JPP mampu menjadi lebih maju dalam memberikan perkhidmatan yang terbaik untuk warga IPIS..kalo rs aktvt kali ini kurang mantap dan sebagainya, kami minta supaya jgnlah mudah tawar hati untuk menyertai aktvt2 lain yg dianjurkan..sebenarnya setiap aktvt yg dirancang smmgnya bertujuan membangunkan jati diri guru-guru pelatih di IPIS ini..sekian dari saya..
hehehe
^_^

ain said...

uish..rancaknye komen kat sini..m,xpela..kami mohon maaf apa sahaja salah silap dp kami pihak biro kolej kediaman..kami cuba wat yg terbaik utk anda sume.peace 4 all!!